Tix

Några egenheter jag alltid har för mig när jag ska tävla är att jag alltid smörjer upp stövlarna en extra gång innan jag tränsar. Samma sak på träning föresten. Tycker det ser så slafsigt ut med osmörjda, dammiga stövlar.

Sedan, mest på tävling så drar jag av nosgrimman/nackstycket innan jag sitter upp. Vi gillar det shiny!

Jag är också mycket noggrann med hur schabrak och skydd/lindor sitter. Får tix om lindorna blir ojämna osv, därför lindar jag helst själv så jag vet att dem hamnar i lagom höjd och har samma tryck runt om på alla 4 benen.

Jag är lite allergisk mot för korta stövlar/shortshaps. Brukar sitta och dra i mina egna när dem sjunker ned 1cm, haha även fast dem är i lagom höjd!

Sen har jag väl lite tix med att hästen inte får se dammig ut. Jag ryktar som en tok och hinner jag inte bli klar/ hästen har en väldigt dammig dag så drar jag av den med en fuktig trasa. Dammiga hästar = NOT

Jag fäster alltid mina knoppar med en extrasnodd, varenda en. Då håller dem oftast 2 klasser och jag behöver inte sitta och tänka på att det ska se haffsigt ut efter 5 minuter.

Jag ansar smokey väldigt ofta, utstickande öronhår, hovskägg, svansen, nackhår osv. Även när hans getskägg växer ut på vintern (robust päls mellan hakan och ganaschen).





Jag har säkert 50 fler tix, men dem där är dem jag kom på för tillfället.

Har ni några tix anknytet till hästar?

Kommentarer
Postat av: william

mina vänner äger hästar:D

så jag tar bilder på dom:D

fin header:D

2011-07-07 @ 18:12:27
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: carlsson

tack jag är på kryad och mår redan som vanligt:)

2011-07-07 @ 19:38:56
URL: http://carlsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha du vet mina tix,typ att borsta svansen jätte noga och vad är det mer... Glömde bort ;(

2011-07-07 @ 22:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0