onsdags träning



Red Viola idag på träningen för Åsa, markarbete.

Det gick rätt bra, så länge som hon tog skänkeln och ställer igenom åt båda hållen. Fick rida lite konsekvent så att hon verkligen lyssnar. Tog upp henne några hack i formen också mot slutet och satte mer press på henne, hon jobbade på där riktigt fint! Galoppen var nog den bästa gångarten idag, där kunde jag variera den mycket och bibehålla formen på henne.


Jag satt bra på henne idag, förutom när jon inte tar vänster skänkeln, då skjuter hon ut mig på utsidan. Men när hon väl går bra så är det inga problem att sitta korrekt på henne. Hon är fin viola, det är hon. Hon är nog bara lite lat och vill komma undan en del, men sånna hästar är bara roliga att rida tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Camilla

aa det va du som hade gjort att hon va så svettig- mer än vanligt alltså! SKÖNT att hon blir igenom riden :)

galoppen e ju hennes bästa gångart :) och det stämmer allt du säger-känner igen allting- och visst är hon lat! gå självmant framåt i början :O vad e det? ;) hihi

2011-01-22 @ 01:53:26
URL: http://snava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0