Onsdags hoppning


Hoppade Viola idag.


Framridningen gick helt okej, krävde mer än förra veckan och det accepterade hon fint.
Hoppade fram i trav, vidare på lite tekniska svängar i galopp, vilket hon gjorde gallant!
Riktigt lätt att hitta distanser på henne där. Lite pigg blir hon, och första sprången var nog lite för stora kanske, men de tog jag reda på efter några gånger.
Sedan red vi på lång distans till en oxer, vilket inte gick bra alls, kom i mellanläge/kort hela hela tiden. Mycket på grund av att hon drog iväg/ jag inte red ihop henne tillräckligt bestämt.


Sedan var det bana, som gick kanon! Så rolig hopphäst den där viola!
Runda fina språng, lyssnar och väntar och satsar, allt efter vad jag ger för signaler.
Säger jag vi kommer stort, så har hon redan upptäckt det och gasar på, säger jag att vi kommer kort, då är hon lydig och väntar jätte fint. Hon har riktigt bra koll själv, det är skönt att rida såna hästar som det klickar lite med. Lite som tanke styrning.

Smokey behöver bra mycket mer support fram till hindrena i jämförelse med viola. Mycket hinderklok är hon.
Några hinder låg strax över 1m, vilket gick precis lika fint. Kul att känna att ens nivå verkligen höjs, att kunna hoppa upp och rida en häst på den höjden och känna sig säker. Det känns bra att min utveckling går frammåt!


Självklart finns det massor att utveckla med viola, att hon tar skänkeln efter hinder, längre hals, rundare språng i travhoppning, snabbare reaktioner osv..
menmen lyckad hoppning idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0