Onsdagen


Fiffi red jag i skritt och trav på volt och fyrkant. Hon är verkligen svår i skritten, det är en fin ballansgång mellan att gå avslappnat och rund i formen till att sparka bakut och studsa fram. Traven är hon verkligen jätte fin i! Mjuk i munnen och pinnar glatt på. Lite pigg är hon faktiskt. Planen är att trava veckan ut på båda två och galoppa dem nästa vecka, sen är dem nästan redo att gå lektion :)

Leo hade samma schema, lite lätt i båda varven. Han är dock den segaste hästen jag suttit på. haah lotus släng i väggen.
Menmen, idag var även han rätt pigg och tog skänkeln hyffsat bra och pinnade på. Han är svårare i traven då han inte har lika lätt som fiffi att bära sig och att orka. Därför får han ta det på fart så att han ska orka bära sig hyffsat.
Blir skönt för dem och ridskolan när dem kan bidra i verksamheten igen .




Red svarten igen på min lektion

Fin i formen och pinnade på som en galning ( mer än vanligt iallafall). Sen ifrågasätter han ju allt man vill göra förutom volt och fyrkant, men det är väll charmen med honom antar jag?
Fick jobba mycket på att ta ned han i formen i övergångar, framdelsvändingar och fattningar, då han slår upp huvudet och drar i bettet några meter. inte så nice direkt. Det blev bättre och bättre dock under lektionen.


Tycker att det är roligt att rida honom, han är svår och gör ingenting direkt gratis haha! Jag satt bra idag måste jag skriva också, hittade min position i sadeln och kunde sitta emot när han höll på med sina ponnyfasoner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0