Hoppade smocken

 



I framridningen var han ömsom spänd och ömsom fin, det växlade regelbundet. Han svarade dock bra tillbaka med lång hals, vilket var kul. Vi red över bommar, vilket gick bättre och bättre när han slappnade av lite mer och inte stissar upp sig så mycket.

Galopp bommar i vänster varv - drar han iväg lite över mitten så vi kommer tight till sista. Jag måste verkligen sitta imot där och inte låta honom älga iväg bara för att det är kul att vara snabbast av alla.
I höger varv så skärpte jag till mig och då blev det kanon.
Hoppade fram och han ska ju glo mer på sakerna runt omkring än själva hindret, haha cepe. Blev bättre och bättre iallafall -.-


I banan så gjorde han en helomvändning och var verkligen jättefin!
Galopperade bra, sög tag i hindrena som en svamp och lyssnade på mig.
Haha han hoppar ju med typ 20cm till godo över varje hinder så lite kaxig har han allt blivit.


Vår träna lista ligger på:
. Kunna rida honom med lägre nacke imellan hindrena.
. alltså att han ska ta tygeltagen rätt och inte köra upp huvudet för att han vill springa fortare.
. Lägga honom bättre på galoppbommar så att slipper ta i allt vad han har fö att få plats haha.
. Ännu noggrannare vägval.
.Inte lägga honom så stort i framhoppningen.


Riktigt kul pass idag!! Älskade mu, vad vore jag utan dig?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0