Dressyr med smokey



Det var lite som jag hade väntat mig faktiskt, Han var spänd och kort i formen + steget i början och blev lite spänd till och från under passet och tog inte riktigt högerskänkeln. Menmen, inte mycket att göra åt då jag inte trimmat honom på lite mer än en månad..

Men iallafall, jag tycker att han slog sig till ro snabbt endå och började trava på rätt sätt. Galopp arbetet var okej, jag hade velat jobba mer där och verkligen fått honom avslappnad. Vi red skänkelvikningar idag på olika linjer, dem gick jätte bra, han flyttade lätt och var mjuk i munnen. Vänstern var inte jätte jätte jobbig, blev bättre och bättre genom passet.

Sen att han inte är så smart är ju en annan sak. Flyttar honom för höger skänkeln, sedan tar han inte vänster när vi kommer ut på spåret så han går lixom in i väggen så att det låtar brak, blir rädd för ljudet och ska fly därifrån i kamelsken, samtidigt som han får med sig exakt allihopa . haha cepe.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0