30 dagars listan

 

 

 

Jag tror inte på någon form av religion. Dock så vet jag att det är viktigt för människor att tro, att hysa hopp i svåra tider så som i krig och sjukdommar. Låt människor tro på vad dem vill.

 

Jag tror på mig själv. På min egen kapacitet. Jag tror att jag kommer att klara det jag anser vara möjligt. Jag tror att kärleken finns. Jag vill tro att mina vänner tror gott om mig.

 

Jag tycker att en del av religonens påhitt är något att behålla, som budorden. Inte döda, behandla andra som du själv vill bli behandlad osv. Det är bra riktlinjer. Sen att tron även tillför att det är okej att stena kvinnor till döds, bränna människor levande på bål och halshugga människor om dem inte betalar skatt, det är ju en annan sak.

 

Men det viktigaste är att tro på dig själv för när tiden väl kommer så kommer ingen annan att göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0