Onsdag



Red cherona barbacka i 30 min, mest trav faktiskt. Red inte så hårt, tränade mest sits och ballans, gick bra.


Leo red jag ett lite längre pass på än vanligt, med mycket skritt pauser. Han var ganska frammåt idag, han bär sig på ett helt annat sätt än tidigare nu, så det är roligt.


På lektion så red jag jetset, dressyr
. Han var lite stel från start, men blev bättre under passet. Jag tänkte mycket på min sits, att inte skjutas ut på yttersidan hela tiden, det blir lätt så på honom, speciellt i galoppen.
Tyckte att det var lite svårt att få honom på ett rakt spår på medellinjen idag, han vinglar ju hej vilt i början, just för att han inte är framme för skänkeln. Skolor gör han fint, det flyter på bra och man behöver knappt lägga på skänkeln, räcker med att flytta vikten så förstår han vad han skall göra, så himla duktig häst.

Galoppen vart jätte fin och bärig på slutet, samlade en del och han jobbade på jätte bra.
Pigg häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0