Lördags hoppning

Idag Var min "hopp special" som är en gång i månaden, lite extra hoppning kan man väl kanske säga, med smokey såklart.
Var ganska fin från början, jag jobbade som vanligt på med att länga ut halsen och steglängden, samt kunna ta ihop utan att korta halsen.
Kajsa tyckte att jag skulle passa mina skänklar som åker tillbaka lite väl mycket i framridningen, Ja inte vet jag vad dem gör bak och kittlar? dem kanske också vill hjälpa till haha. Tänkte på det upprepade gånger under passet sen.

Hoppade fram på lite skumma anridningar, vilket också var nyttit, då han verkligen måste vara mellan hand och skänkel.

Red en bana sen på 110, han var lite av och på idag, ibland tar han tag ordentligt i hindrena och då behöver jag mest vara följsam, sedan så kan det bli tvärtom och jag måste vara med i vart enda språng och lägga honom på rätt distans, samt hålla kvar lite i munnen. Det är som att han fegar ur lite och frågar om det verkligen är nödvändigt att hoppa just det hindret? Tur är att han är lätt övertalad iallafall...
Menmen, tyckte att jag fick till några bra språng iallafall. Det svåra är ju när han blir spänd för då släpper han ryggen totalt, och han blir ju lätt spänd, räcker typ med att någon hostar på läktaren så tar det 2 varv innan han har släppt det.
Vi är där för att träna.

sammanlagt så var det en bra träning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0