30 dagars listan


Dag 22- Det här upprör mig



Att ridsporten blir åsidosatt och att folk på komunhus, i vardagsrum eller i klassrummet pratar nervärderande och ibland kränkande om ridsport och hästar, att det inte är en riktig sport, att det inte är ansträngande eller särskillt svårt.
Jag känner ett flertal vuxna som har den synen, att det ploppar upp ishallar här och var är inget konstigt, men att ens få ett ja till att bygga ett nytt ridhus, det är en värld av NEJ.

Hur många är vi inte i stockholm som rider, tävlar och tränar?
Och då är inte ens alla inräknade, alla som kankse har islandshästar i träning, alla duktiga western ryttare, alla distanser och körningen framför allt. Alla behöver ställen att träna på när det blir snö och isit ute, desto större anledning att satsa på ridhus och ridsporten.

Tycker bara att det är jävligt drygt med alla kommentarer, som när man sitter hos min monkeymans familj på middag, så kommer någon hem som har varit med på en hockeymatch och inte ens gjort mål, samt laget förlorade. Han blir hyllad som en jävla guld stjärna, man själv satte 3 placeringar under en och samma helg, men det är det ingen som bryr sig om för det är inte lika viktigt, prestige fyllt eller svårt.


Var bara tvungen att dela med mig av mina tankar, är det någon som håller med mig?


bild tagen från google

Kommentarer
Postat av: My

Håller med till punkt o prick!

2011-02-20 @ 11:26:06
URL: http://sonntags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0