Onsdagens avslutning

Vi hade röstat fram hoppning och jag fick rida smokeybus :)
Dock skulle alla mina hoppsadlar såklart gå med i vårat pass så jag bestämde mig för att hoppa barbacka, haha bära eller brista!


bildbevis!

Det gick bra i uppvärmningen, jag försökte hitta en följsamhet och och rundhet i hans form trots hans gångarter (haha vissa har problem med att sitta ned i sadeln över huvudtaget på honom) När han var avslappnad så var det inga större problem direkt.

Vi hoppade fram både i trav och galopp och det överlevde vi, tillochmed hoppa studs (där fick man verkligen träna på skillsen haha!)
Sist hoppade vi bana som gick helt okej med tanke på att styr och bromsförmågan blir ju nästintill obefintlig utan martingal och sadel för man tänker ju främst på att sitta kvar i farten haha!
Han blir ju sjukt pigg och tycker att hoppning är skoj så han drar ju iväg, vilden..
HAHAHa sista linjen vart ju outstandig, jag höll i manen kan jag ju säga.
Tur att han hoppar iallafall och inte kastar av mig i farten :)

Känner att det är kul att kunna göra sånt här på stor häst, det visar ju på att vi är trygga med varandra :)

sara <3 smokey

Kommentarer
Postat av: Elin

Duktig du är Sariih! :)

2011-12-22 @ 16:53:55
URL: http://teamgnom.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0