Onsdagen

Först red jag Izzas stjärna Roulette inne lite lätt.
Haha det är som att dansa omkring på den hästen, blir lika chockad första traven varenda gång.
Den här gången hittade jag knapparna mer och visste lite mer hur mycket och hur lite hjälper jag skulle ge.
Haha det är farligt att rida på honom för dem andra bleknar lite ijämförelse :)

Men det var kul, han var pigg och sprang på som tåget så vi red mycket halvhalter. Fick lite mer koll på galoppen nu oxå så det kändes bra. Super kul att rida!




Min lektion för åsa, hoppade på Faro :)

Hade inga höga förväntningar då faro är en tittig häst som ibland stannar mer huvet nere i frambommen titt som tätt. Och vi hade både trippel och kombi med så det var typ bara att blunda och köra.
I framridningen så var han motig, lyssnade dåligt och tryckte mycket uppåt. Efter galoppen blev det bättre.
När vi hoppade fram så piggade han på sig så då kunde jag rida för små hjälper igen, skönt :)

Han hoppade faktiskt fint,
och det var lätt att hitta avstånd på honom då han var väldigt reglerbar, mycket mer än bara på backen. Han fick ett annat sug i sin galopp med hindrena, jätte roligt :)

Hoppade bana och han skötte sig jätte bra faktiskt, hoppade fint och bytte där han skulle. Det var ett roligt pass!

Faro är skojig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0