Måndag

Följde med izza till runsten när hon skulle träna på Liane (a-tränare i dressyr)
Som alltid så ger hon väldigt mycket bra tips och är hård i träningen, passar izza perfekt :)

Hon pratade bland annat om att hitta linjerna och att när man tar en halvhalt så vill man inte att det ska gå långsammare, man vill att hästen ska bli kvickare i bakbenen. shuppshupp som hon säger haha!
Bra tänk tycker jag, det är ju en form av samling man vill åt med halvhalterna, inte långsammare tempo.


När vi kom hem så begav jag mig ut med cherona för en uteritt, haha eller ja cherona ville iväg fort som fan iallafall!
Hahah var så sjukt nära på att åka i backen när jag satt upp, han precis över med benet, sen var hon iväg i någon form av studs/bock/galopp/på snedden över stallplan. Hhahah!
Sen ville jag länga lädrena efter att Lajons andra medryttare hade ridit, det var också ett problem haha cherona blev så frustrerad så hon började små stegra haha TOK TANTEN!!!
Tror inte jag hade fixat klart lädrena förens vi var vid fågeltornet, och då var det bara att hänga med.
Helt sjukt pigg hon var, ville galoppera omkring på asfalten också herregud.
Vi var ute i 40 min, red Industriområdet. Tanken var ju skritt och trav, men ja det blev en hel del galopp också. hehe.

Kul när snart 19åriga tanter blir lite mad!


En annan pigg 23 årig tant för några år sedan... <3


Kommentarer
Postat av: carlsson

haha ja det är ju toktanterna som är värst =)

2011-12-14 @ 15:51:20
URL: http://carlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0