Träning i specialen

med smokey för åsa som vanligt. Vi red idag även i ridhuset.


Bild tagen uppifrån, haha därför han ser ut som en tax :P


Dagens träning var jätte nyttig för oss!!
Det kom fram en del som vi behöver träna på, vi red bla. på en lång diagonal i skänkelvikning.
Där går han bra i början men lägger helt av på mitten och rätar ut sig totalt i hela innersidan. Han tror verkligen att han är klar. Sedan när jag försöker få igenom innersidan igen så blir han jätte upprörd och förstår inte varför det skulle vara nödvändigt. Haha kan man inte gå helt felställd utan yttersida i en skänkelvikning? :o haha

Så där fick jag lägga volter för att få igenom det, haha han blev nästan lite sur faktiskt. Men det är kul att rida och hitta lösningar på problem, så det ska jag jobba vidare med.



I galoppen red vi på volt, den perfekta övningen för oss och tränade övergångar. Varannat voltvarv i trav och varannat i galopp med valfri storlek på volterna.
Här blev han lite för lydig till slut och lixom stannar upp i takten något steg i själva övergången. Han liksom frågar vad han ska göra. Där ska jag rida med lida understödjande tygeltag och lätta ur i innerhanden något.
Men övergångarna var bra mycket bättre än förra veckan tack gode gud!


Igentligen var inte det här alls något "bra" pass, vi hade en del problem att jobba med hela tiden,men det var samtidigt kul att jag kunde rida igenom och bli nöjd med honom då kan accepterade dem olika lösningarna.
Det var verkligen super nyttigt och han var svettig överallt efteråt så han måste ha jobbat på bra.

Annars så tycker jag att jag kom ned på honom väldigt bra idag! Kunde tillochmed sitta riktigt stilla i traven bitvis och det är inte varje dag! Så min sits känns utvecklande för varje gång, super kul verkligen :)

smokey <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0