Träning för åsa i specialen

Det var lite samma upplägg som gårdagens träning, mycket skänkelvikningar och övergångar mellan olika gångarter.
Vi red även lite sax i skänkelvikning, något som även är med på filmen.
I saxen fick jag ibland inte igenom vänster ställningen och han är lite slow för vänsterskänkeln, därav blir dem ibland åt det hållet lite för raka och jag får en stum känsla i handen.

Övergångarna idag gick bättre, han tryckte inte lika mycket uppåt, vilket har att göra med att han var mer lösgjord efter onsdagens pass.
Han kommer fram bra i hals och takt, vänstergaloppen är ju svårast och har alltid varit det men stundtals så hittar jag en fin känsla där med.
Idag kom han fram bra även i högervarvet och tog för sig, så det kändes bra.
Jag red även lite öppna i galoppen i vänster varv då han blev stark. Det blev en liten förbättring då det är bättre att lossa med skänkeln.

allt som allt en bra lektion.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0