en tanke

Något jag har tänkt på är hur viktigt det är att rykta hästen.

Jag tycker att man kommer närmare hästen, lär känna den bättre än när man bara drar över den med en rotborste.
Hästarna tycker även att det är otroligt skönt, musklerna blir varma och dem blir redo för ridpasset.
Sen är ju rykt det absolut effektivaste mot dam och smuts, och jag som är helt hysteriskt petig med damm har ju såklart sniffat upp det.

Jag ryktar alltid smokey, det har blivit en vana att hitta den bästa ryktborsten och köra en stund.
Jag tror att han vet det när jag kommer, jahapp nu blir det pyssel i uppställningsplatsen..
Haha, älskar att hålla på och pilla med honom. Från att schamponera benen till att ansa öronlurv.
Allt är roligt med smokey.

Men, rykt är något man inte ser lika ofta som man kanske borde, vart slarvade vi bort rykten igentligen?


Helt bortglömda?


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är tokmysigt att rykta och det ger resultat! Farao har aldrig varit så skinande blank som när han fick en halvtimmes rykt om dagen!:D

Du är klok du, Sara!

2011-08-30 @ 09:24:19
URL: http://hiddenpart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0