Onsdagsgruppen

Red dressyr på smokey i onsdagsgruppen.

Han har ju haft vila fre-mån då det varit påskuppehåll på ridskolan, så ja man kan säga att han var lite stel.

Haha eller nej inte lite stel, han var så stel som han kan bli. Han kändes oriden helt enkelt, hängde i handen och tog inte skänkeln. Vänstersidan var inte att leka med från början haha :P :)

 

Men, vi jobbade på där och jag red honom djupare osv bara för att få igenom honom.

Övningarna var rätt roliga idag, jobbade över snett igenom i skänkelvikningar (vilket var skit bra för oss, kunde lossa honom för skänkeln över en hel diagonal, perfa) sen i galoppen var övergång till trav på mitten och sedan ny fattning.

Det är samma väg som i programmet i förklassen på söndag, så det var ju bra att kunna träna på det redan nu.

Haha dock gick det väl kanske inte super bra, övergångarna var iofs stadiga men sedan blev han stark/ tog inte skänkel alls och bet sig fast, så jag fick vänta med mina fattningar tills han var loss igen.

Ja som sagt har vi haft mycket bättre gånger, hoppas mest att jag tog igenom något nu iallafall så kanske det är bättre imorgon :)

Det som är bra är ju att det inte ser så farligt ut, så det är ju skönt iallafall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0