Åsikt




Alla rider vi för tränare för att utvecklas. Man är inte där för att visa upp sig eller för att påpeka att man är bättre än någon annan. Precis alla har något att jobba med, och dem som inte kan erkänna det ljuger tyvärr bara för sig själva.
Jag har massor att jobba med. Nästan exakt hela tiden. I alla gångarter, i båda varven. Sen gör vi saker som är bättre och saker som är sämre, men det betyder inte att man är färdig med dem bättre sakerna.
Alltid finns det något som kan slipas på, förvbättras. Allt ifrån ställningen till skänkelläget i en sluta kan man jobba med.

Sen är det såklart olika från ekipage till ekipage. Jag jobbar säkert med helt andra saker med smokey än när någon annan rider honom. Samma sak om jag sitter upp på någon annan häst så rider jag säkert annorlunda och tänker på andra saker.
Men det är väll charmen med ridsporten, att få befinna sig i nuet och inte ha tid att tänka på något annat.


Det tycker jag kan vara befriande ibland, vi har alltid så mycket i skallen att komma ihåg, fundera över, oroa oss över osv.
I ridningen måste du vara med exakt hela tiden, ge hjälpgivning, se vägen kanske planera upp distansen m.m.
Otroligt skönt att bara kunna släppa allt man har där hemma och bara vara, rida, och inverka rätt.


Skitsnack i stallet då? Åter igen så påpekar jag att alla är där för att lära sig. Jag tycker inte att det behövs mer igentligen.
Klart att en ridskoleryttare ska kunna matcha och linda inför en lektion, vad är negativt i det?
En privatryttare skall kunna tömköra och longera en hel vecka utan påpekning, har man tappat suget för en stund så har man.
Jag orkar inte med skitsnack. Dem som håller på med sånt har alldeles för mycket fritid, dem kanske ska jobba mer på sina egna problem i stället...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0