Torsdag hoppning

Hoppade smokey i specialen i torsdags. Han var pigg och hoppar då inte så bra eftersom att han släpper ryggen lite och mest skyfflar på bak.
Han var helt ok i munnen, lite stark i vänstern men det har varit värre. Löste det bra i galoppen genom att länga och korta, gå in på småvolter och aktivera bakkärran.


Banan idag
var på långa distanser och sen en kombi på ena långsidan.
I kombin var han jätte fin och väntade, och på dem andra hindrena så la jag honom bra, han hoppar ju lite som en anka när han ska glo på sockerbitar under och sådant, men det e ett stort steg att få över honom utan att riva.
Man säger bara nej och blir lite mer med i munnen på honom så hoppar han. Han tyckte att ett hinder med koner var groteskt också. hehe.


Det var ett roligt pass och åsa sa att jag ska bredda händerna lite när jag måste ta tag i honom så att han inte blir för hög och tappar galopp+rygg. Fungerade bra, men det får vi träna på.


Jag tycker det e riktigt kul med kombisar, bara att komma rätt in sen så är det lätt att foka på sits och eftergift och självklart ballans.
Han är ju så fin min vackra ko <3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0