Suede update



Enligt schemat så har jag nu alltså skrittat henne 20 min käpp rätt ut i skogen i 3 dagar. Hon har varit pigg och glad :) Idag så ska vi lägga in lite trav och känna på henne.


Något annat att informera om är att hon har blivit skit dryg att hämta i hagen, hon vill inte alls lämna sin flock haha! Hon tycker typ att jag kan ta mig någonstans när jag kommer där med mitt fåniga lilla rep. Som om det skulle kunna tvinga henne??..

Hon är alltså lätt att fånga, gå med till grinden men när du kommer till grinden och öppnar, ber henne att gå ut nejmen då har helt plötsligt hovarna vuxit fast i marken. Hon står bara där och vägrar, haha har provat med allt från att peta på henne med grimskafter till att muta henne med betfor.
Tillslut så har jag tagit med ett hoppspö, då går hon. Man behöver inte ens röra henne med det utan hon skärper sig direkt. Tacka gud för det. Inte top notch direkt att glida omkring i lacoste skor i leran medans häst jäveln inte vill gå in och alla andra i hagen vill absolut kolla vad som händer, speciellt fölet som är en riktigt liten charmknutte nu :P


Menmen vi får väll se vad för äventyr som väntar oss idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0