onsdags träning

På Neo över bommar



Det är så otroligt mycket häst att få ihop och fram. I början visste jag knappt hur jag skulle göra, men det löste sig. Galoppen är bra mkt lättare att jobba än dem andra gångarterna.
Vi red iallafall över bommar, vilket inte alls pajade så mycket som jag trodde. Han brukar bli lite taggad vid bommar men inte idag, låg kvar fint och väntade. Sånt är kul :)


I galoppen så red vi över en bom vid E och B, Mest rulla på i avståndsträning.
Tror jag la honom rätt alla gånger faktiskt, han var med bra och jag kunde jobba ifrån en lite större galopp än i framridningen.


Sen är Neo riktigt bra att rida då man sitter väldigt bra på honom, om man inte skulle göra det så flyger man typ av för att han rör sig så sjukt mycket genom hela kroppen.


Mycket finlir och problem att lösa men det var kul :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0