Onsdags hoppning

Hoppade Viola idag


I uppvärmningen var hon pigg och glad, kom fram fint i halsen. Hade lite väl långa tyglar imellanåt, något som Åsa inte direkt behövde klaga på sen.
Vi började att galoppera över bommarna på kortsidorna, få bommen mitt i galoppsprånget osv. Det gick lite sådär, jag såg mina distanser men hon var inte riktigt med på hjälperna så när jag ville korta så fall hon isär osv. Hon är inte riktigt lika stark i sin galopp som smokey är.

Sedan red vi på 8volt över hindrena i mitten, där skulle vi foka på att byta, det gick bra, hon var lydig och mer framme i handen.

I banan gick det bra, la henne på bra distanser och hon hoppade runt och fint. Båda gångerna på studsen så lyckas jag lägga henne för djupt, haha fattar inte hur jag lyckas. Har en misstanke om att hon käkar upp mitt avstånd när man vänder upp för hon smyg ökar något. Där borde jag ha varit mer bestämd med halvhalterna.

Hon e rolig att rida viola när hon e på humör, idag var hon kanske inte jätte glad men piggnade till lite när hon såg hindren.
Hon är även en ärlig häst och försöker alltid göra sitt bästa när hon är framme för skänkeln, sånt e kul :)


För övrigt så hade jag lyckats glömma mina dyon och skor hos suede ( tror jag), så red i lånade skor bara.
Men det gick ju det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0