onsdagens träning

I onsdags så red jag dressyr på Svarten.
Övningarna var lite samma som förra veckan, mycket sluta och tempoväxlingar.

Han kom fort fram till handen i framridningen, men han blir lite seg bitvis och då tappar man mycket.
Ja, han var lite allmänt seg idag, jag fick vara på honom helt galet mycket ett tag, sen kom han igång bättre.
Galoppen var tusen gånger bättre i traven, där fick han en helt egen bjudning.

Det där med slutan var inte den bästa övningen för oss, han tappade all energi och blev lite ovillig. När jag väl hade fått upp tempot och framåtbjudningen i traven efter ett varv så var det dags för nästa sluta. Han tar inte skänkeln riktigt heller så nej, slutan gick absolut inte bra.


Annars så får jag tänka på att höger handen inte får tränga och bli högre.

Tog även upp han bitvis i formen och det gick bra, han är stark i sig själv nu och orkar jobba mer på ett annat sätt än förut, sånt är alltid kul att se.
Jag gillar att rida svarten, vartenda steg när han är fin är som att få ett kvitto på att bakbenen är igång, så fort man slarvar eller inte är snabb nog med hjälperna så åker huvudet upp och ryggen ner. Nyttig ridning alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0