Dressyr med smokey

En träning från maj



Träning med smokey i specialen.
Måste bara börja med att berömma oss båda två, guud vad fin han var! Mjuk och lugn, vilade på steget och kom in i den bra takten väldigt fort. Och när det blev lite knas och när han över reagerade på hjälperna i slutan så satt jag bara kvar, lugn och väntade ut honom. Använde mycket vikthjälper och bara gjorde om övningen igen. Eloge till mig som inte tappade huvudet och blev frustrerad! För det blev sååå mycket bättre.


Åsa sa även inte ett enda ord under hela lektionen om min sits. Det tar jag som ett gott tecken, jag tänkte verkligen på handställningen idag och att komma ned bra i sadeln.


Övningarna var dels struten, med öppna, bakdelsvändning och sluta. Allt detta gjorde han kanon och blev kanon fin av det så den övningen passade oss jätte bra.
Tog även med mig kritiken från förra veckan genom slutorna, pressade inte på så mycket och hade betydligt mindre tvärning. Så fin han var.
<3

Galoppen var okej, han blev lite stark så där hade jag nog velat jobba mer, kanske lagt till 7 minuter med enbart tempoväxlingar i uppförsbacke. Vänster sidan var mycket bättre idag, gick att lossa runt innerskänkeln på ett annat sätt, så det var kul!

Nej gud vilken fröjd det är att rida denna häst, helt sjukt är det.




Planen är även att anmäla till en lokaldressyr, 31/10södertälje där det är LB:1 och LB:3

Ska bli spännande och mina förväntningar är typ att avsluta programmet utan att lyckas hoppa utanför staketet. Det är den första dressyren ute för oss så det ska bli jätte kul att se hur han tar det.

Kommentarer
Postat av: Malin

men GUD va kul att du får åka och tävla Sara!! :D (dessutom ska jag tävla där så då kan jag titta!!)

2010-09-17 @ 13:28:18
Postat av: Åsa

Han såg riktigt fin ut tycker jag (:



HEJAHEJA! Då måste jag komma och kolla :D jag bor ju nära (;

2010-09-17 @ 18:53:01
URL: http://jetsetare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0