Onsdags pass

Red Lewi i gruppen för Åsa.

Fokuset låg på övergångar och framdelsvänding. Vi red på ett mindre fyrkantspår och i dem paralella hörnorna så var det framdelv.
Den här övningen var inget för oss alls, han tappade bjudningen och jag visste inte hur jag skulle få honom att gå bra.


Framridningen var helt ok, där kommer jag åt honom mer och förstår hur jag ska rida.
Nej, idag gick det inte bra, mest för att jag inte är inkörd på honom och säkert ger fel hjälper i övningen = förvirrad och seg häst.



Något positivt är att man sitter som ett skruvstäd i hans sadel, sitsen är verkligen inget att klaga på, så det kände siallafall bra
Men han är fin lewi, kan sina grejer, ingen snack om saken! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0