Hoppade smokey

Hoppade smokey i specialen.

Lite titthinder var insläpade, bland annat muren :P. Rätt svår och teknisk bana, det gällde att man som ryttare var snabb mellan hindren så att hästen blev ordentligt förberred.


Generellt så gick det bra idag, jag körde honom i botten några gånger när jag inte var klar med avståndet, men det är inte mer med det. Sånt går att träna upp ännu bättre.
Fick en del fina språng också, haha han hoppar så jag håller på att flyga genom tältduken känns det som.
Sen var det rätt högt, men det känns bra att träna runt 110, så att det blir tryggt där.
Inga stopp iallafall!



Det är kul när man känner att ens lägsta nivå höjs mer och mer.
Det känns riktigt utvecklande. Åsa är en så sjukt duktig instruktör, det är lätt att ta åt sig hennes kritik och hon peppar en alltid på rätt sätt.

Jag önskar att jag blir något liknande den dagen jag blir ridlärare.

Idag gick det igentligen bra mkt sämre än vad det brukar göra, och endå var det inte direkt katastrof.
Eller jo, framridningen hade jag kunnat ha honom mer mellan han och skänkel och ridit mer bestämt mellan framhoppningshindren. Måste tänka på det. Annars tar hans fina lilla spändhet över och stiger honom åt huvet :P :)



Åsa tyckte att jag drev mycket i början och kunde låta skänkeln hänga rakt ned lite mer. Det är nog sant, jag är på honom alldeles för mycket med benen ibland, just för att få han in i handen. hehe kanske ska släppa på gasen ibland så jag inte får kramp i vaderna...hehe


Ett roligt pass på världens finaste häst!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0