Dressyr på smokey för Kajsa

åååååååååååååååå! Idag hade jag en sån där riktigt jävla as bra pass!
Det var jätte kul och jag red så benen darrade efteråt, och smokey blev fin fin!


Tänkte mycket på yttersidan i båda varven så kajsa brukar gå lite wild and crazy om den, och jag satte det bra! Det var 10m volterna i vänster varvet som sprack, men där behövs det sjukt mycket jobb.


Vi red även många bakdelsvändningar, han blev lite rak men gick runt korrekt i båda utan att bli kort i halsen.


Vi fokuserade på att få honom stor i steget och att tempot skulle ned några hack, fick till det riktigt fint i skänkelvikningarna. Fortstod där hur jag skulle rida.



För övrigt så fick jag inte en enda kommentar om sitsen, frågade henne även i slutet om jag behöver tänka på något, men hon tyckte att jag sitter bra nu, nu kan man lägga det största fokuset på hästen och hans gångarter.
Formen var hon nöjd med, där hade jag verkligen fått till det, så det var kul att höra :)



Det är såna här dagar som man aldrig vill sitta av <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0