2 pass idag

Red cherona, då anna ringde och sa att hon hade det tight.

Det gick rätt bra, hon är ju lite sned, lite seg, och lite pessimistisk, men bortsett från hennes natur så gick det fin fint!

Red inte något jätte krävande pass, drygt 30 min med lite pauser inblandat. Mycket på volt, jobbade övergångar mellan olika gångarter och att få in alla bakben och bogar i kroppen på henne igen. hehe! Vilket till slut blev riktigt bra!

Duktig chronis!




Sen red jag JetSet på lektion!

Han var piggilin idag så det förenklade saker och ting. Även han är väldigt oliksidig så det var lite samma jobb där.
Vi hade även en rolig bomövning idag på lektionen, lägga hästarna rätt osv. Jetset är ju lite långsam i sin galopp så man fick ta tillbaka en del och jobba utifrån en kortare galopp istället, men det gick det med!

Han skjuter dock ut mig på böjt spår på höger sidan av sadeln, fick hoppa tillbaka några gånger.
Kan ju vara för att jag tittar som en blådåre åt vänster ibland (okänd orsak) hehe.


Nejmen det gick bra, fick till ett bra tryck i honom utan att han blir för stark framtill.
Han har blivit mycket stark i sig själv och speciellt i sin galopp så nu kan man jobba på ett annat sätt än tidigare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0