Vi kämpar på

Suede:
Suede har jag ridit 3 gånger till sen sist jag skrev om henne. Vi har kämpat på med gramanen ute, hon tycker inte om det eftersom att hon inte kan kasta upp sitt huvud precis när hon vill.

Lite missnöjd med tillvaron, men jag tycker att hon blir bättre och bättre faktiskt, kan rida med gramanen längre och längre eller ja, förutom när hon får utbrott.
Känns bra att rida på tränsbettet också.
Eftersom att graman+tränsbett blir ungefär som ett jaktbett så har det lite samma verkan. Det ser bara mer dressyrigt ut haha även fast det är fusk.

Igår tex. så jobbade jag mycket med att kunna länga galoppsprången och ta ihop ute utan att hon ska spjärna så mycket mot gramanen. Efter ett tag fattade hon och gjorde det avslappnat = framsteg.

Men hon ser fortfarande lika missnöjd ut när man kommer med den. hahaha söt häst <3

Suede, jag och fisken käkar lite gräs under en uteritt i somras.






Kommentarer
Postat av: Camilla

käkade du oxå gräs? ;) håller m. om att neo e sjukt nyttig att rida!! bara å gasa fram honom känner jag typ hihi:p han har alltid varit steli början oxå av passet tycker jag..

2010-05-06 @ 23:35:25
URL: http://engstrom.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0