Träning

Idag har jag ridit Faro, ett svh som är väldigt lätt fram och saknar motor.


Till en början var han inte mycket att hojta för. haha.
Travade på och väntade tills vi skulle galoppera för att få fram honom mer. Han är ju typ 1mm lång i halsen i början.

Efter galoppen blev han längre i halsen och svarade bättre för skänkeln. I vänster varv får man jobba på att yttersidan inte får åka iväg till kina och i högern är det kamp om vem som vinner när man ska ställa inåt.
Vinner jag blir han mjuk och fin och takten blir helt annorunda. Vinner han så håller jag på att studsa av haha!

Det var ett nyttigt pass och jag fick jobba mycket frammåt, för att sedan samla ihop energin och sätta mer press på honom. Inte så poppulärt ifrån faros sida, men han blev riktigt fin imellanåt!

Dock fuskade jag stora delar av passet och red lätt, det vart total motorstopp när jag satt ned för länge hehe jag är nog inte lika snabb med skänkeln när jag sitter ned. Måste träna på det!
Nej, det här var en lektion som började med en katastrof och slutade riktigt lyckat. Duktig sariih! haha och faro..


Annars så har vi pratat om regionalen. Lite krux där men åsa sa att dem skulle fixa till det, så jag släpper det nu och litar på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0