Torsdags trim



Idag red vi i specialen,
med fokuset på programdelar som förvändgalopp, halter från galopp och mellangångarter.
Smokey var lite fast i bogarna i början, och blir då lite fast i munnen.
Jobbade mycket lösgjörande och efter galoppen så lossnade han och kom igenom i ryggen.
Kunde bibehålla en LA form större delen av passet, kändes bra.
Vi får lite takt missar när jag inte är snabb nog med skänkeln, men det är bara att jobba på det.


Det vi behöver jobba med är övergångar och upptagningar.
Övergångar övergångar övergångar.
Och att jag inte ska samla för mycket in i förvända galoppen. Jag vill lite för mycket och då blir han lite kort i formen för han orkar inte gå såpass samlat än i förvänd. Men det ska vi jobba på!

Jag tyckte att han blev lite stark imellan åt, det är svårt att få honom loss i vissa övergångar, tex mellan mellan och arbetsgalopp. Men som sagt, det är bara att tragla vidare.
Jag tänkte mycket på tygellängden idag, det stog på protokollet i helgen, att jag ska korta tyglarna och sänka handen så att nosen kommer fram ett snäpp till.

Det var en bra lektion genomsnitt, smokey kändes framme och arbetsvillig :)


Hannele fotade lite också så nu har vi nya bilder att använda =)



Han börjar bli riktigt fin i formen nu och hr fått lite nacke. Bådar gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0