Tävling!

Jag red smokey en gång innan tävlingen på tränsbett, tvådelat.
Det gick riktigt awesome! Han går verkligen guld på detta bett så det gillar vi!


Idag har jag tävlat LA:3 på regional nivå, landade på 60,3%.
Uppriktigt så är jag nöjd, då mina uppsatta mål var:
Om jag har en massa missar och skit vill jag iallafall komma på 50%
Om jag får en bra runda och blir nöjd ska jag bli glad på procent över 55.
Så 60 är
heeelt okej! :)

Vi vart väldigt snällt bedömda, Där det både blev kamelsken och huvudet uppe i taket i fattningen fick jag 6, lite segt.
haha LITE??? :O hahahaha :)

Sedan fick jag 7:or på båda förvända galopperna, vilket var riktigt kul då jag inte planerade upp vägarna särskillt väl. Skänkelvikningarna hade jag 6:or och ena mellangaloppen 7a.
Mer än godkänt tycker jag, då det blir hårt bedömt på reg och han var inte riktigt framme.

Imellanåt riktigt fin, men jag tror att det tog lite på honom.
På km:et så skrev dem att jag bör ta upp honom ett snäpp i formen för att få mer poäng, så det var där jag la fokuset, att ha LA form hela programmet och det lyckades riktigt riktigt bra! Inte en enda kommentar faktiskt om att han var låg eller för hög= bra kämpat sariih.

Sen att han tycker att det är hemskt äkligt att vara nere hos domarn och inte går fram för skänkeln ett smack där, det är ju en annan sak :) men det ligger mest i träning tror jag, han gick ju dit iallafall!

Något annat jag är riktigt stolt över min ko för är att han vågade gå fram till de livsfarliga knallröda blommorna sem dem hade satt ut på varje bokstav! Riktig superhjälte var han :) så fin så!

Resultat mässigt så hamnade jag någonstans i mitten :)
Nöjd med tävlingsdagen som gav respons på vad han gör fint och vad vi behöver förbättra i höst.






Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Kul att det gick så bra, fina ni är!! :D



SV; Tack så jättemycket!! :D:D

2010-05-31 @ 21:29:43
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: My - bloggen om dressyr

Kul att det gick så bra för er, alltid kul med framsteg! :D

2010-06-01 @ 21:59:09
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0