update

I lördags red jag dressyr på suede i ridhuset, pelham.
Dem hade inte harvat efter lektionerna så det var riktigt stumt i underlaget, men suede är inte så känslig för sånt så det är ju tur det. Vissa hästar kan ju bli jätte känsliga och gå dåligt på hårt underlag.

Menmen, det gick helt okej, vi hade lite meningsskilnader ibland men vi löste dem på mitt sätt.
Red bara lite basic i galopp och trav, mycket på volt. Bara att hon tog halvhalterna och var rund i formen.
Red lite fattningar i slutet och lade vikten vid att hon skulle behålla formen något djupare innan och under fattning. Det gjorde hon jätte bra i båda varven så jag avslutade :)

Anledningen till att jag inte red så avancerat är att jag har fått en succe förskylning!
En sån där jävel som går upp och ned, i 5 minuter känns det helt okej, lite tung i huvudet bara och täppt. Sen brakar det loss i 45 min med feber, tårfyllda ögon och migrän. Helt lovely.
Därför red jag mycket skritt pauser idag, haha såg ju ingenting när det väl kom igång.
Hahaha snackar som en mupp också, så dem som vill ha underhållning kan ju ringa.

Lite bilder ifrån en uteritt för en vecka sen :

                                                         

                                  

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha nä jag mutar inte,men det e typ Viola och Fifi jag bara klarar att rida med min hand- dme andra e för stumma i sina munnar -eller hänger- förutom Laura- henne brukar jag rida lite på oxå då och då. Sedan trivs jag riktigt bra med Viola och Fifi- jag utvecklas riktigt mycket på dem hästarna!

Jag kan oftast gå på känsla när jag rider dem, men nu senaste tiden så har jag ju varit så trött-ligger efter med sömnen, att jag har fått lov att tänka till vad de e jag pysslar med :p

Sist fick jag "bastning" från anna-karin som tyckte att jag strulade till det- och så sa hon: Du gör aldrig sånt annars!! du rider mycket enkelt och klart och tydligt..men nu vet jag inte vad du gjorde idag,och då skämde jag lite... det e bra det!

Jag såg i fredags när Viola gick att hon behöver BANTAS!!!! Hon e TJOCK!!!! hon ser ju mer ut som en KO med den där mage!!! japp hon måste bantas!!! :p

2010-03-07 @ 19:15:29
URL: http://engstrom.webb.se
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Ja precis, jag var mest förvånad att vi lyckades få ihop 58% med tanke alla missar vi hade:P



Och andledningen var ju just för att vi fick bra(väldigt bra?) poäng på det som var bra :)

2010-03-08 @ 14:06:49
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: fridan

tack så mkt, tycker också det :) har du nån boxskylt?

2010-03-09 @ 20:50:41
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0