Torsdag träning

Ska börja med att ge eloge till min kossamu, gud vad fin han är att rida just nu!
Man blir glad bara av att se tjockisen i boxen <3


17.15 hoppträning på smokey

Det gick förvånansvärt bra på framridningen, bommarna på böjt spår var helt plötsligt inga som helst problem i vänster varv( fram till nu har vi haft stora problem med det, jag tappar taget om yttersidan helt, han spänner till allt vad han har och välter innåt, skiter i inner skänkeln och typ kamel galopperar lite random över alla 34 bommarna, skit nöjd med sig själv efteråt.)
Men det gick riktigt bra! Fan vad glad jag blev. Följde tygel tagen, kunde korta, kunde länga och endå bibehålla en avslappnad hals, till och med i form.

Framhoppningen var han lite spänd och tittade till lite, så jag fick hålla fram honom lite extra.
Sedan red vi riktigt banhoppning, Det gick bra, jag fick ett bra flyt men han var lite kort i halsen imellanåt, spände till i hörnan osv.
Sedan red vi lite omhoppning haha jag satsade och han spände till haha.
sen landar han ju i kors ibland och det rubbar hela ballansen.
Men han hoppade snällt och tryckte av bra.

På det hela så var han finfin! riktigt framme och sög tag i hindrena.

Vi testade lite byten idag också,
Han har fattat att man ska byta fram nu när jag ger hjälpen, men bak har inte kopplat än :) haha knäppis häst! Han tycker mest att det är obehagligt och typ springer så fort han kan. hahaha sööt.

Fick även beskedet att det blir 90 på söndag, vilket är kul :)




20.30 extra ridning i sista gruppen för kajsa, smokey
Japp, det vart en runda dressyr på min ko idag med.
Om vi ska summera lektionen lite kort så kan jag ju waina över att jag var hungrig som en jag vet inte vad och hade någon form av magknip, men jag gjorde mitt bästa.

Dagens dom av Kajsa:

+ Han är fin och stadig i formen, riktigt LA om inte högre.
+Han är inte alls lika kort i halsen, utan ihop och jobbar med bakbenen fram mot handen hela tiden.
+Jag har fått med yttersidan på honom nu, han flyter inte alls ut lika mycket och ser välballanserad ut i kroppen.
+ alla skolor gör vi bra, där behöver vi knappt träna.




- Jag måste börja ta tillbaka takten i traven, när han inte orkar så blir han trippig. Dock så dyker han inte i formen längre, men takten i traven måste jobbas på.
- Jag måste titta upp mer, och inte vara så koncentrerad nedåt/åt sidan. När jag ser fram så blir det mesta mycket bättre.
- Jag gled över till höger sidan på honom under en halv- volt- övning. Det måste jag tänka på, då han skjuter över mig när han tycker att det är jobbigt. Jag får helt enkelt sitta emot och trycka ut honom istället.


För övrigt så sa hon ingenting om sitsen denna gång, vilket jag ser som en förbättring.
Smokey var mjuk och elastisk i kroppen sen hoppningen och det var kul att rida på :)



Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: hehe ja hela min riddag blev förstörd då de hade allt precis utanför mitt skåp, bara mitt. :P

De visste säkert att snart kommer my så då ska vi förstöra genom att renovera precis vid hennes skåp ;)



Har startlistorna för söndag kommit upp? antar att dessa inte kommer ut på hemsidan :P

2010-03-26 @ 11:03:57
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: fridan

precis, jag tycker verkligen inte om att se det när de rider med så extreeeemt bakom lod :/



kul att de gick så bra på hoppningen.. och dressyren! var det alltså 2 pass samma kväll på samma pålle? :)

2010-03-26 @ 14:33:00
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Nej det är lungt vi åker nog förbi imorgon, skönt att titta hur många starter det är och så :)

Men tack ändå! :D

2010-03-26 @ 15:57:10
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0