Tisdag



Idag har jag ridit suede, började inne i trav och galopp men hon var helt ofokuserad och ville verkligen inte.
Så, jag la hatten på hyllan, gick ut och red en runda fram och tillbaka några gånger på grusvägen i trav och galopp. Där kunde jag runda av henne i formen och få henne mer på rumpan.
Hon hittade frammåt bjudningen också, som helt försvann i ridhuset. Sjukt stark i höger idag. Helt onormalt stark.
Undrar om hon har ont?
Nästa gång jag rider testar jag pelhamet och kollar om det blir någon skillnad.



Red med mina cavallo idag, i hoppläder. Allt för att få dem inridna så fort som möjligt hehe!
Dem är helt schyssta i foten, lite stela i skaftet och lite för höga så dom klämmer lite nu i början, men det är bara att ta tag i det och rida in dem.


*Ska prata med Åsa imorgon hur det blir med tävlingarna den här terminen.
Tänker föreslå lektonshäst mästerskapen i hoppning och dressyr som går 2/5 och 30/5.


*Har även funderingar på att stoppa tussar i öronen på smokey nästa träning. Han är ju så sjukt ljudkänslig, så det kanske är värt ett försök?
Man kan alltid testa! :)


Kommentarer
Postat av: ebba

Fin bild! :)

2010-03-03 @ 17:23:45
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh vad kul ska du få tävla något??

2010-03-29 @ 19:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0