Helgen i stort

Jag har ridit suede inne, hon har var mycket piggare nu i helgen!
fokade mycket på övergångar och fattningar, att hon svarar snabbt för hjälpen och bibehåller formen.
Hon var lite svår att få ut på yttertygeln i ena varvet, men det släppte efter 20 min kanske, då vart hon fick och mjuk i hela kroppen.
Jag satt rätt bra på henne också, kom ned bra och flöt med i rörelserna = bra!


Jag har hunnit med att följa med laget till gustavsberg sista stockholmscupen som vi vann.
Våra tjejer jobbade på riktigt bra med deras kanske inte allt för trevliga hästar.
Men det känns bra att vi vann sista matchen, nu kom vi 2a i vår grupp iallafall, bättre det än 3a iallafall.


Elin och fisken, 4a i LC på hemmaplan i höstas.


Elin och fisken har även fått hoppa igenom lite gymnastik!
Fisken var väldigt lugn idag mot vad jag hade tippat på att han skulle vara. Det kan ha att göra med att jag la bommar lite överallt höhö så att han skulle titta på galoppbommen innan hindret och stanna upp lite istället för att ta allt på fart.
haha :)
Dem skötte sig bra och elin la han inte på allt för stora distanser = sariih slapp tugga på hjärtat.
Nästa helg ska vi iväg till runsten på terrängträning, det blir kul!

Har även anmält mig och smocken till klubbhoppningen den 28. Vet inte vilken klass det blir än, men det märker vi antagligen.

Kommentarer
Postat av: Elin<3

haha, bra att jag sparar på ditt gamla hjärta ibland ;)

2010-03-15 @ 19:57:41
URL: http://catchfire.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Vi kommer till er och hoppar också, dock är min syster pilot då :)

2010-03-16 @ 20:43:07
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag och Viola e med oxå, tror iaf 70- vet inte om det e nån anna som vågar sig på att tävla henne? :p om det e bara jag ska jag påfresta min arm och kanskew vara med i 80 oxå :) vore bra om det gick!



Om vi inte är i samma klass kanske vi kan hjälpa varandra på framhoppningen? eller iaf jag kanske skulel kunan få lite stöd? hahaha

2010-03-16 @ 23:20:37
URL: http://engstrom.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0