Bommar

I Måndags red jag bommar på suede, tränsbett i 1 timma.

Det gick helt okej, hon var väldigt stark i början av passet och tänkte mycket uppåt, andvände underhalsen mot mig och ville inte alls jobba igenom kroppen.
Så, till slut vart jag lite tuffare mot henne och satte tillbaka henne ordentligt efter varje bom och väntade ut henne tills hon slappnade av och rundade av i formen.

Hon är rätt jobbig att rida när hon ska tänka så mycket upp, man kommer aldrig till ridning riktigt.
Sen att det låg lite galoppbommar överallt gjorde kanske inte saken bättre, hon tycker ju att det är så frukstansvärt kul.

Annars, om vi ska bortse från den bedrövliga och stela dagsformen så gick vi på bra avstånd till bommarna.
Jag tänkte mycket framåt och använde sätet till att sätta tillbaka galoppen imellan åt.
Jag har börjat se avstånd på längre håll, det har utvecklats mycket. Kan ju ha att göra med att jag typ har ridit varenda bomövning som finns på suede, fråga henne hon är nog sjukt trött på mina påhitt.


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: Tack!

japp from nu är det alltid 2 klasser som gäller! Men de är förklass och sen lagklass på söndag så passar perfekt :)

2010-03-17 @ 10:48:17
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0