Torsdag och avslutning

 

Och nu har vi även avslutat specialen med en hopplektion.



Banhoppning på schemat även denna gång.

Smokey kändes lite pömsig, blir lång och lägger sig mycket i handen, så man får väcka upp honom lite då och då.
Dock så hoppar han fint med ryggen när han är såhär avslappnad, men det saknas ju licksom lite energi, det är inte meningen att jag ska behöva bära honom runt banan..
Men, det är bättre att han är lite loj och tar allt med en nypa salt istället för att vända halsen utochin och spänna sig värre än gymkillarna.
Banmässigt så var jag lite ojämn, la han lite djup och på tok för stort om vartannat.
Tur att min häst är snäll iallafall.
Vi avslutade med att hoppa lite högre, gick utmärkt, höjden är ju inte problemet.

Tänkte på det, det var riktigt länge sedan nu som smokey stannade över huvudtaget på träning.
Han försöker licksom alltid, även fast jag lägger honom i skiten så viker han på något sätt ihop sin enorma kropp och krampar sig över utan att riva. Det kan man kalla muskler!
Sen så känner jag honom såpass bra nu så är det titthinder så vet jag hur jag ska rida, inte släppa honom själv i munnen och att hålla om ordentligt utan att jaga.
Sen att våga gå på honom i rätt lägen är avgörande tror jag. Man får gå på känsla helt enkelt, för gör man det i fel lägen så kan det leda till att han bara blir ännu spändare och att han säger upp sig helt.

Jag har även jobbat hårt på min avståndsbedömning, och jag tycker faktiskt att jag har lyckats bli bättre!
Har fått vinkar om att jag ser bra avstånd genom hela terminen, känns bra att det går frammåt i min egen utveckling.

imorn så ska jag rida honom på hästensdag, vet inte riktigt hur eller vad jag ska göra, det var något med km titeln tror jag, men det ska bli kul, alltid ett nöje att umgås med min fläckiga vän :)
21-23 juni så är det hoppkurs på schemat.
Känns bra!


Kommentarer
Postat av: Lisa G

En helt underbar bild på er!!!

2010-06-12 @ 21:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0