Ja då var det dags

En utvärdering över vt-10




Tävlingsmässigt


I dressyren:

Har tävlat smokey i LB:1,LB:0,LB:3,LA:1,LA:4
Nivåerna har varit stockholmscup, klubbtävling och regional.
Vi har gått på över 60% i samtliga.
i LB programen har vi legat runt 65/67% och i LA:1 på stadiga 64% (även vid riktigt dåliga dagar).
Vi har tagit ett guld i sthlmscupen och Vunnit en LA:1, och KM som gick i LB:3

I hoppningen:
Har vi ridit 80cm (maskerad) och 2 st 90cm klubbhoppning
maskeraden vann vi på tid (haha mest tack över elin) och kom 2a i maskeraden (heja oss)
i första 90n så gick vi en stadig dubbelnolla, precis utanför placering.
I andra 90 (km) så kom vi 1a, dubbelnolla och en helt ok omhoppning.

Utvecklingen tillsammans har bara blivit stabilare, jag känner honom riktigt bra på tävlingsplats nu, vet hur jag ska visa honom från sin bästa sida. Jag har siktat på att ha honom i en stadig LA form, och detta har gjort resultat, mycket beroende på att han är starkare i sig själv nu och orkar bära sig.
Vi har fått till riktigt fina ökningar denna termin! Både 7:or och 8:or har vi kammat hem!

Vänstern är fortfarande svår, speciellt i 10meters volterna visar det sig, då han glider ut/ tränger inåt för att han inte är framme för skänkeln. Blir lätt rak i innersidan där och det drar ner snittet i skänkelvikningarna i det varvet.

Vi har inlett jobbet på att få honom att byta. Minst ett försök i varje hoppträning. Han byter bra för skänkeln fram, bakvagnen är inte riktigt med än haha.
Över hinder byter han riktigt bra nu, speciellt när jag får fram galoppen ordentligt och när vi hoppar lite högre.
Vid lägre tror jag att jag slarvar mer och inte använder vikthjälperna på samma sätt så där händer det ofta att han landar rätt fram men inte bak.

Min sits
Jag har blivit lite snabbare i mina hjälper och rider mer för skänkeln och sätet än för handen. Behövs fortfarande jobbas på, men det kommer.
Jag måste få fram min innerskänkel i vänster varv så att jag blir snabbare att driva.
Måste vinkla om och sänka mina händer/korta tygeln.
Tygellängden blev okej på regionalen, har bildbevis (haha!)
I Galoppen måste jag tänka mer på att få fram underskänkeln så att den inte "gungar med bakåt" för mycket i ökningar. öva-öva-öva-
Sen så kan man aldrig sträcka på sig nog!

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Kul med en sån här utvärdering, ska jag nog också göra efter min sista tävling för terminen! :D



SV, tack så jättemycket :') jag håller med, ibland så måste man skriva av sig liksom!

2010-06-02 @ 13:07:42
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0