mål




Att blogga om sin ridning ger en överblick om hur det går. Det är helt obehindrat att bläddra tillbaka och se i arkivet.
Det är även här man kan sätta mål och fullfölja sin träning mot de målen. Här kan jag redogöra, mest för mig själv hur det går med min träning, vad jag behöver förbättra och vad jag kan glädjas åt att jag har lyckats med.






Har några personliga mål som jag inte tar upp här, utan dem kommer visa sig när det är dags.
Med suede så ska jag fortsätta min eviga sattsning på att få en bättre avståndsbedömning.
Fokus ska även läggas på sitsträning, mycket utan stigbyglar osv, även med kortare läder och lättsits på uteritter.
Allt för att få mer kontroll och styrka i kroppen + ballans träning.
Konsten att sitta still är ju ett drömmål haha.

Med Smokey så är väll tävlingsmässigt att förbättra våra resultat, Kanske satsa mer i hoppningen än innan osv.
Tanken är att nu klämma på lite i dressyren också, få upp några 7:or i till 8:or osv. Kanske utveckla min ridning i ökningar och upptagningar för att ge chans till mer poäng.
Jag vill även bibehålla den högre formen på honom, stärka honom i det och kanske kan han få en muskel till.
Träningsmässigt så ska jag ställa högre krav, han ska svara fortare och få en bättre takt. Mycket tempoväxlingar osv blir kanon i galoppjobben.
I hoppningen så är planen att väcka honom lite när han kommer till dvalan han har hamnat i nu.
Lång och avslappnad jo visst, men det behövs energi nu om han ska kunna hänga med. Där ligger planen.
Har även funderingar på att rida mer på tvådelat tränsbett eftersom att han inte är lika stark på det som på der raka han har till vardags.

Sitsen går som vanligt allt att förbättra, sträcka på sig mer och hamna mitt i sadeln. Få ett stilla skänkelläge i galoppen och bli mer följsam i trav.
Höger handen måste vridas om och blicken långt fram.
Sen måste man gå en bit på känsla, annars kommer man ingenstans.

Där har vi ett par mål för i höst, och nu är det dags att fullfölja dem.

Kommentarer
Postat av: EQUILINE ~

Låter som en bra planering du lagt upp :)

SV: Tack så mycket :D ja vi tävlar både dressyr och hoppning, bara dressyr för tillfälligt :)

2010-07-26 @ 00:03:58
URL: http://equiline.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

sv: :D



Några speciella klasser du och smockey har som mål i höst? procenter i dressyren?



Hur ska din ridkänsla vara för att den ska vara perfekt för dig?



:D



Du får gärna säga till när ni på sork har planerat era klubb dtävlingar för hösten :)

2010-07-26 @ 17:39:13
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0