Torsdagens pass

Kände att det var dags för ett ordentligt ridpass inlägg igen.
Var hos suede igår, i regnet och red.
Vi red på stigarna i sorundaskogen, perfekt inramning och mjukt, sviktande underlag.

Vi hittade en pinne som låg över vägen som vi red avstånd på i jämn galopp. Jobbade mycket med sätet, att sitta upprätt och försöka bromsa upp henne med sitsen. Högergaloppen är så sjukt mycket enklare att reglera än vänstern, hon är starkare än mitt säte där, så jag få jobba som fan för att få till det.
När vi hade rullat över pinnen några gånger tog vi en skrittpaus på 10minuter, vände sedan hemmåt och red i kort galopp och red lite enkla byten, mest för att kolla att dem fortfarande sitter.

Fick inte riktigt till det från vänster till höger, där hon skjuter mig ur sadeln och lixom gör jämnfotahopp.
Gick tillbaka till att bara rida övergångar galopp-skritt. När det fungerade avslappnat så provade jag ett byte till och då satt det klockrent.
Red sammanlagt kanske 40 minuter med många pauser. Och ja, det regnade när jag satt upp tills jag åkte hem så jag tycker att vi var duktiga som kämpade på där i regnet.


För övrigt så är suede skit glad just nu då hon har fått precis som hon vill, hon har fått byta hage så att hon nu går med mamman och fölet. Hon har tidigare försökt att kidnappa detta föl osv, haha toktanten.
Men nu agerar hon världensbästa barnvakt så hon är så lycklig så.


Gammal barbacka bild på oss


Kommentarer
Postat av: anna

åååå lilla suede får va barnvakt:)

2010-07-31 @ 10:10:48
URL: http://carlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0