träning

Ridlektion idag, onsdag på svarten (cip seek).

Han var schysst framme idag, kom upp bra i formen utan att tappa bakbenen. Övningarna var mycket framåt, uppåt och han jobbade på och försökte vara till lags större delen av passet.

Sen att en och annan kick kommer i början när man kommer åt honom får man räkna med, han är ju sån.
Jag har alltid gillat svarten, han är rolig att rida tycker jag. Det är lite utmaning att sätta fart på honom, men när han väl är igång och framme (att han inte krullar ihop hela huvet i en boll) så är han riktigt trevlig att sitta på.

Det man skulle önska är att han blir lite snabbare för hjälperna och han skulle kunna gå mer av sig själv.
Svårt att begära mer av honom då han kanske inte blir trimmad särskillt ofta.


Övningarna idag var rätt roliga, mycket galopp arbete med ökningar och minskningar.
I traven jobbade vi mestadels med volter och rakriktning.

Jag tänkte mycket på mina händer idag och det gav resultat- bara en kommentar under lektionen att högern inte borde åka upp högre.

framsteg,framsteg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0