Tisdags mark


Sommaren 2005/6?

I tisdags red jag markarbete på suede.
Jobbade på bommar på volt som tidigare, den såkallade hippologövningen.
Passet gick oväntat bra då jag hade lite beslutsångest innan och det slutade med inga sporrar eller shaps och ett gäng bommar på ridbanan.

Det roligaste är nog att hon hoppar högre över bommarna på marken än dem som ligger på sockerbitar. En liten "a la bubblan" alltså.

Hon var lite stark idag men det är nog resultatet av gårdagens trim, hon var även lite off för skänkeln i början, kanske ett tecken på träningsverk.
Så, vi tog det lugnt och hade inte så mycket krav än att hon skulle vänta på mig och lägga sig rätt på bommarna.


Jag känner att jag verkligen behöver dem här avståndövningarna, för min egen utveckling. Nu har jag inte hoppat på ett tag heller, så det är bra att underhålla avståndsbedömningen. Man får inte sega till ;)

Ett kul pass på en trött suede!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0