tankeställare

                                                                                     

Funderar starkt på att rida mer privatlektioner den här våren.
Jag vill utvecklas, jag vill komma framåt i min ridning och jag vill lyckas på tävling.
Men det är svårt på 2 lektioner i veckan. Jag rider privathäst 3-4 dagar i veckan, men det räcker helt enkelt inte.


Och för att komma någonstans måste man satsa.
Det är hippologen som är målet, så jag måste helt enkelt sätta fart och bli bättre, starkare och bestämdare.

Den här hösten har det lossnar med smokey, från små saker som att han orkar jobba i en högre form till att han inte glor lika mycket på saker ute på tävling.

Nej, nu ska jag ta tag i det här och rida mer lektioner.
Haha jag får flashbacks av det här!



Jag kommer ihåg att jag tänkte något liknande när jag var 11 år och ville lära mig att få ponnyn "på tygeln" på rätt sätt.

Antingen fastnar jag här, eller så satsar jag och rider privatlektioner!
Och jag tog kanske upp mot 8 lektioner ensam för åsa, och sedan lossnade det.
Jag lärde mig var knapparna satt och jag tog ett stort steg fram i min ridutveckling.



Nu ligger jag i samma startgropar, redo att kasta mig iväg. Mot vad vet jag inte, men jag vill utvecklas till det bättre.

Det är en jävla kick att känna sig grym på det man älskar !


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hipppologen sa du.. ska du söka i år? du måste rida upp för Åsa/Kajsa/ eller ja hon måste fylla i papper så att du är Godkänd för att kunna söka hippologen :) (vilket du LUNGT är )

Hoppningens krav från Lars Palmer är följande: ett galoppombyte (vilket du måste träna på med Åsa med tex Lewi? det ska vara klockrena byten inför Lars Palmer) relaterade avstånd,säger han att här ska dte vara 6 galoppsprång så ska det vara 6 galoppsprång- hur sprattlig och het/seg hästen än är. (jag har fått ridit två helt krazig hästar inför honom- fick bra beröm av honom endå)



Ett mycket stort plus är att ha jobat hos en känd ryttare. tex Rolf -Göran Bengtsson.

Om du vill, ska jag luska och se om han behöver en hästskötare/ryttare till sitt stall? :) eller nån annan känd ryttare i tyskland/svergie?

2010-01-23 @ 14:58:53
URL: http://engstrom.webb.se
Postat av: Tove

Svar: Vad kul! :)

Tycker att det finns alldeles för få bloggar från ridskoleryttare..

2010-01-23 @ 15:59:52
URL: http://tovehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0