Mark

Igår, måndag så red jag markarbete på suede.

Mestadels för att träna upp, eller underhålla min avståndsbedömning men också för att suede tycker att det är så himla mycket roligare än att trimma.
Övningen jag red såg ut såhär:

 Jag varierade alltså att gå på bommarna på volt, rida på jämna g-språng eller att rida på krysset i 8volt.
Jag använde även krysset till att rida på lång distans över diagonalen.

Jag tycker att vi lyckades bra med övningen, det enda jag inte fick bukt på var varför vi kom så stort på bommarna i vänster galopp och istället kortade jag henne alldeles för mycket i höger.
Kan kanske ha något att gör med att jag är starkare i min högersida? / orkar hålla ihop henne mer där.
Eller får jag inte med ytter lika bra i högern, så då blir det att hon kortar sig istället för att söka framåt på distanser?

Hm, mycket att fnula på, men det var en givande övning, tror vi tar den igen snart :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

jag orkar korta mera på höger än vänster och de e nog för att jag e högerhänt. idag e jag ju inte starkare i höger snarare tvärtom, så jag antar att du orkar mer i höger plus högerhänt? hästen kanske oxå orkar mera i höger än i vänster? Hur är den i tex tömkörning? vad orkar den mest då? i höger eller i vänster eller är det lika?

:)

2010-01-12 @ 23:37:12
URL: http://engstrom.webb.se
Postat av: carlsson

hehe ja alltid lika trevligt man får ha en kölapp på typ allt det gäller att det inte är panik på nånting och man har sista kölappen på allt;)

2010-01-13 @ 23:11:54
URL: http://carlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0