trippel update

Tisdag

Red ut på suede över fälten. la mig på volt då hon satsade lite väl när jag red på rakt. Längde och kortade galoppen i snön, riktig styrketränings pass för damen :)

Red inte så länge, kanske 30 min allt som allt men jag tror att det räckte.
Fin i munnen för övrigt, skönt att den där jobbiga veckan inte höll i sig längre.

Det är så mysigt att rida ute i snön nu :) ser ut som man rider omkring i Narnia, Bara väntar på Aslan haha..



Idag, onsdag

Red suede dirr när jag kom från skolan.
Eftersom att det var snöstorm så red jag i ridhuset, på pelhamet .
Koncentrerade mig mycket på min sits och min föjsamhet idag, sträckte på mig så att det knakade.

Suede red jag i en djup form större delen av passet och la vikten vid takten och vägarna (ut för skänkeln i hörnen, att hon rundar av på långsidorna)
Det gick riktigt bra!
Inte alls särskillt hängig heller, lite stark till höger i galoppen men annars ingenting.
Kändes lite trött efter 30 och tog inte skänkeln riktigt så jag avslutade lite lätt på 8volt.
fina hästen!



Min lektion 17.15 för Åsa.
Jag red svarten igen, dressyr.


Han var segare den här gången från början och ville inte alls ta skänkeln i galoppen.
Vart en del sparkar mot både skänkel och spö, men han kom fram mer efter det.


Idag red vi mycket travarbete och övergångar/skänkelvikning.
Svåraste är att ha honom lösgjord och endå få en fräsh skritt genom kroppen på honom.

Övergångarna är inte heller helt lyckade, han orkar helt enkelt inte bära upp sig än, så han faller isär ibland, dyker ibland och rent av solvalla travar ibland.
Men det är bara att hänga med haha.

Nej men , sista övningarna åt båda hållen var riktigt lyckade, kunde behålla honom i en avrundad, högre form utan att tappa bjudning eller bakben.
Det tog sin tid men fin helt enkelt.




Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har bara ridit Viola denna vecka- total lycka- förutom att hon va en liten bitch en stund i tisdags... det får du läsa om i min blogg ;) hörde att du missade lektion i torsdags :O what a... ;)

2010-02-05 @ 23:43:46
URL: http://engstrom.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0