Torsdayy



Suedisen red jag ut på idag,
växlade lite intervaller mellan att galoppera i djupsnö i 30 meter, till att skritt-trava i ett uppkört traktor spår.
Hon jobbade på bra och hetsade inte upp sig förens på hemvägen.
Det var kanon väder idag! så mysigt att vara ute, tyckte suede också, BLÄ för mörker och ridhus.
Jag tänkte mycket på mitt skänkelläge ute idag, man slarvar lätt utanför väggarna, så det är dags att foka på sitsen även ute ett tag.



Onsdags lektionen för Åsa.
Jag var helt inställd på att det skulle stå typ faro eller laura på listan för hon hade hotat om det förra veckan.


Vilken luring! Jag fick världens bästa smock!

Det gick faktiskt riktigt bra idag! Tänkte inte så mycket på vänsterknaset, fick med yttersidan bra direkt. Ställningen kanske inte är den bästa alla gånger men,men på god väg iallafall.

Vi jobbade mycket med slutor idag, vilket är toppen för min häst.
Det är så lätt att hitta takten i slutan, man känner direkt om dem pinnar på för fort.
Vi kände oss rätt proffsiga där ett tag i traven, gud vad fin han är min fina fina häst.

Planerade mina övergångar noga idag, fick cred för det i slutet, Åsa tyckte att det såg bra ut.

Han blir lite väl hög i nacken ibland och släpper bettet lite och "glappar med huvudet". Jag löste det genom framåt drivning, och då var han på plats igen.
 Ännu ett tecken på att han inte riktigt orkar med allt än.- Men det kommer!


Imorn är det hoppträning! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0