Torsdag



Smokey dressyr för Kajsa

Kändes fin och framme från start, riktigt fräch i galoppen!
Idag fick vi banning för vänster varvet där jag inte riktigt får med yttersidan med bibehållen ställning.
Antingen så kan jag lossa ur innersidan och ha honom mjuk på båda tyglarna, men då glider ytterbogen ur på honom.
Eller, så rider jag ihop yttersidan men då blir han hängandes i innertygeln, vad man än gör.
Att försöka göra allt på engång fungera inte, då blir han bara stressad och spänner till.

Men vänstern är faktiskt ett problem!

Speciellt i galoppen där vi skulle göra öppna innanför spåret.
Går det inte att ha en mjuk innersida så kan man faktiskt inte göra en öppna.
Och grejen är att är han inte mjuk i vänstern så går det inte att göra halvhalter eller få någon kontakt alls.
Sjukt svårt!

Men kajsa sa att det bara var att jobba på med yttersidan i vänster varvet, någon gång så kommer det att säga klick och fungera. Så, jag hoppas på det helt enkelt.

Annars riktigt fin i höger varv! Taktmässig och följsam.
Formen la jag upp i LA nivå efter uppvärmningen och han jobbade på bra, men nosen väl framme men endå ihop och eftergiven.
Både jag och smokey drog efter andan när det var slut.

Stackars älskling badar i svett som vanligt..
Jag vill verkligen klippa honom! Får sån ångest bara eftersom att han är ute så mycket med endast ett tunt regntäcke. Inte riktigt okej att kapa allt hår på honom då..
Ångest Ångest...

Kommentarer
Postat av: malin

va jobbigt när dem stackarna bara har ynka regntäcke.. mina är påpäslade som 17! Men är man ridskolehäst ska man väll vara glad om man har ett täcke iaf :/

2010-02-11 @ 21:30:23
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, ja, om du hör var hon befinner sig så ring! ;)

2010-02-12 @ 17:06:13
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: Camilla

åå dessa bogar... som med viola i höger galoppen, hon dra sig inått, och skjuter verkligen in inne bogen, så förösker man få henne och forma inför inner skänkel och hon blir sur,man lägger till spöt-man får en sur häst,så man får gasa framåt-rida rak häst,sedan börja om, efter 4-5 varv så blir hon bättre och bättre,men sedan när man får henne att inte skjuta in innerbogen.. då skjuter hon ut ytterbogen istället... Rakt fram går hon klockrent :)men de e ju bara och jobba vidare, testa sig fram lite, ju mera man rider dem, ju mera finner man lösningarna /finner knapparna :)



2010-02-13 @ 00:51:32
URL: http://engstrom.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0