Ridläger jakten har startat

Nu har även jag gett mig ut för att hitta ett 1-2 veckors träningsläger i sommar.
Jag är mest insatt till att få hoppa högt och komplicerat på välutbildade, fina hästar och slipa på min sits och känsla i dressyren.
Det vore även kul att rida lite terräng/ kanske ta fältävlanskort om det finns möjlighet.

Det där med myskvällar och åka och grilla är inte så nödvändigt känner jag då elin ska följa med och det räcker med att vi har fisken att skratta åt i hagen som underhållning haha. Nej men vi har såpass kul ihop endå så jag känner att jag inte är där för att hitta vänner för livet direkt.


Så, alltså. Jag vill låna en/flera välutbildade stora hästar vid min lägervistelse.
Elin tar med sin Fisk och vill rida honom till största delen, träna och utvecklas?
Hur slår man ihop det?


Jag har sökt runt lite och antingen så finns det typ "tränings läger för privatryttare, er som satsar på LA- msv."
- Det låter jätte bra för elin, men dem lånar inte ut hästar så då kan inte jag följa med.

Sen är det tuffituff läger med typ gymkhana som avslutning och hoppning en gång under vistelsen
"våra hästar är utbildade till och med LB och vi rider för utbildade tränare som har varit på strömsholm"
- hmmm vänta det där lät jätte seriöst. sist jag red en häst som var utbildad LB så kunde den knappt bära sig på tygeln i alla gångarter. Och vem har inte varit på strömsholm? - ERROR nejtack.



Så, nu är frågan:

Vet du något ridläger som man kan ta med häst och låna häst på den nivån jag söker?



Skriv så att tangenterna hoppar ur och börjar brinna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0