Helgens update

Fredag, red suede inne på pelham i 40min
Hon Var rätt fin idag!
Lite damp i höger varv när hon spände till lite i några hörnor men annars bra rund och eftergiven.
Galoppen gick att korta och länga utan större uppståndelse.
Fin häst!
Red även med hopputstyrseln idag, få upp benen lite och jobba med andra muskler som ryttare = nyttigt.



Lördag, red ut på suede lite mer än 1 timma.
Red ut runt mellan säby på tränsbett.

Gick lite sådär, mest av och på, hon var lite oreglerbar i galoppen.
Antingen ihop, stadig på tygeln men tog för lite mark. Ur det försöker man bara lätta på handen för att få en större galopp med bibehållen ballans, Nej då säger suede fan va roligt!, Kör upp huvudet och drar iväg 20 meter innan man får kontakt med hjärnkontoret igen.

Jag tog idag inga shaps utan red i strunpbyxor-termoridbrallor- kombinationen. Vilket inte gav något stöd alls så jag satt väll och var över irriterad över det kan jag tänka..

Tog lite galopp- halt arbete hemmåt för att få kontroll på hästen innan avsittning :)
Suede tyckte det var as kul iallafall.

    


Idag, söndag. Red ut på ängarna i djup snö, cirka 30-40 min.
Idag tog jag Pelhamet ute som omväxling. Oj vad jag blev påmind om varför jag aldrig rider ut på det bettet.

Det går verkligen inte att lossa. Det är helt sjukt, och när hon blir stark ute så blir det mest en dragkamp mellan suede ,bettet och mig( bettet är helt klart på suedes sida).

Så, när jag kom på fort att galopp kunde jag lika gärna skita i, så red jag lite travarbete på ängen.
Det är snö i knähöjd på dem nu så suede fustade på och jobbade helt okej när hon hade fått ur sin överskotts energi.
Träffade syster påväg hemmåt och hon tog lite bilder. Kan lägga upp dem senare.
Duktig häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0